• 05/07/2023

Vollen familiebarnehage er privateid, og har vært i drift siden august 2005. Barnegruppa består av maksimalt 4 barn fra 0-3 år. Dette gir en rolig, forutsigbar og oversiktlig hverdag for de små, og en myk overgang fra å være hjemme til barnehagelivet. Vi jobber mye med språk, tilknytning, sosial kompetanse og motorikk slik at barna skal bli godt rustet til å møte den store verden senere. Vi fyller hverdagen med lek, sang og musikk, bøker, puslespill, formingsaktiviteter, turer, lek ute og selvsagt masse kos. I hagen har vi blandt annet husker, klatrestativ med sklier, eventyrslott, tråtraktor, sykler, sandkasse og trampoline. På turer benytter vi oss av nærområdets flotte turmuligheter, gressbanene, lekeplassene og gapahukene i nærheten av skolen. Det hender også at vi besøker andre barnehager. Tre dager i uken har vi varm lunsj. Det er fokus på sunn og variert mat. Alle måltider, samt bleier, er inkludert i matpengene som er 250kr i måneden. Åpningstiden er 07.15-16.45.